Villkor

Beställning

Nätbutiken drivs av Softhouse Consulting Öresund AB (556548-4499). Vid beställning träffas ett avtal mellan dig och Softhouse och du får en orderbekräftelse som genereras automatiskt av vårt system utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, leveranstid etc. förbehålls Softhouse rätten att korrigera detta i efterhand. Vid sådant tillfälle kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då möjlighet att antingen acceptera ändringen eller annullera beställningen. Du måste vara 18 år eller äldre för att handla i butiken. Köp gjorda av personer under 18 år hävs automatiskt. Alla falska beställningar eller andra bedrägeriförsök kommer att polisanmälas av Softhouse.

Personuppgifter

När du handlar hos Softhouse anger du personuppgifter såsom namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig. E-postadressen behöver vi bl a för att bekräfta order/leveranser men kommer även att fungera som användarnamn nästa gång du handlar i vår nätbutik, om du väljer att skapa ett konto i vår nätbutik. Dina personuppgifter lagras i vårt affärsdatasystem enligt Personuppgiftslagens (PUL) föreskrivna tid på 10 år. Softhouse anställda med kundkontakt har tillgång till de lagrade uppgifterna. I övrigt är de endast åtkomliga om du loggar in med dina kontouppgifter. Som kund har du enligt PUL rätt att få den information vi registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den skall rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst. Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part.

Priser och betalning

Alla priser är angivna i svenska kronor exklusive frakt, moms och andra skatter. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Softhouse inte råder över, t.ex. väsentligt ändrade fraktkostnader, valutaförändringar eller ändrad moms. Vi reserverar oss för tryckfel, avgiftshöjningar samt slutförsäljning av produkter. Softhouse garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds via nätbutiken är säkra. För trygghet och enkelhet har Softhouse just nu valt att endast använda sig av förskottsbetalning. Vid förskottsbetalning sätts hela summan in på vårt bankgiro 5044-1427. Ordern behandlas då först när hela beloppet är registrerat hos oss.

Bilder

Alla bilder skall ses som illustrationer och kan inte garanteras exakt återge varornas utseende, färg eller funktion.

Avbeställning / ändring

Det finns möjlighet till avbeställning / ändring av ordern mot avgift. För att veta mer om detta kan ni kontakta kundtjänst. All kontakt kring avbeställning / ändring skall ske skriftligt till education@softhouse.se.

Leveransvillkor

Leveranstiden är i normala fall 2-7 arbetsdagar från orderdatum. Varorna leveranser med Posten eller Schenker hämtas ut på närmaste uthämtningsställe. Pris för frakt kan variera beroende på destination. Avisering sker med SMS så var noga när du anger ditt mobilnummer. Softhouse friskriver sig alla krav från kunden på ersättning gällande leveransförseningar. Softhouse ansvarar för transporten till kunden. Detta innefattar om varan blir skadad eller kommer bort under transporten. Om den/de beställda produkterna redan har blivit skickade från oss och leverans ej kan stoppas är det kundens skyldighet att ta emot leveransen och skicka den tillbaka till oss om kunden har ångrat köpet. Följande punkter skall uppmärksammas vid mottagandet av leveransen

  • Kontrollera synlig skada på emballaget. Om produktens emballage är skadat rekommenderar vi att notera skadan på fraktsedeln och även anmäla skadan till Softhouse direkt.
  • Det är viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. Om en dold transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst helst via e-post education@softhouse.se.

Enligt Konsumentverkets riktlinjer skall anmälan göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Därför rekommenderar vi att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant och anmäler eventuella skador till oss inom 5 arbetsdagar.

Ej mottagen order

Om du vägrar att ta emot en order eller inte löser ut paket som levererats till utlämningställe kommer du debiteras för de kostnader som uppstått i form av fraktkostnad samt administrationsavgift.

Återbetalningar

Om beställningen betalats med kort sker återbetalning till samma kort. I annat fall återbetalas beloppet till av dig angivet bankkonto. Det kan ta upp till 10 dagar innan pengarna syns på kontot.

Garanti & Reklamation

Du har 30 dagar på dig för eventuella reklamationer eller returer. Kontakta oss innan du returnerar varan. Varan ska vara i originalskick och i obruten förpackning. Synliga transportskador måste anmärkas på fraktsedeln direkt vid mottagandet.

Ångerrätt

För privatpersoner tillämpar Softhouse Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan utan att behöva uppge någon speciell anledning. Retur efter 14 dagar är möjligt mot en returavgift. Avgiften brukar ligga på 50% av ordervärdet. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten och eventuella returskador, d.v.s. om produkten skadas eller kommer bort under frakt. Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner.

Returer

Vid åberopande av ångerrätt / öppet köp gäller följande:

  • Produkten skall vara i väsentligt oförändrat skick, d.v.s. oanvänd och utan skador.
  • Produkten skall returneras i sin ursprungliga förpackning eller emballage.
  • Produkten skall vara komplett vilket innebär att delar av produkten inte accepteras som retur.
  • Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut.
  • Kunden står alltid för skador som kan uppstå under transporten.